A keresőoptimalizálás kritériumai állandóan változnak. Míg az elején az algoritmus könnyen kijátszható volt, ma már nagyobb erőfeszítést kell tenni a sikeres SEO-ért, azonban szerencsére, megvannak a technikák, amik könnyíthetik a dolgunkat.
- Fontos, hogy minél tovább tartsuk a felhasználót a honlapunkon. A Google nem csak azt figyeli, hogy hányan kattintanak az oldalra, de azt is, hogy hányan lépnek vissza és keresnek egy másikat helyette. Éppen ezért, hozzunk létre olyan keresőoptimalizáló tartalmakat, amik könnyen fogyaszthatóak az ügyfelek számára, pl.: tartalmaznak felsorolásokat vagy hivatkozásokat tartalmaznak.
- Használd a keresőmotorok ajánlásait az eredményes keresőoptimalizálásért! Nem, nem csak a Google-t lehet használni erre, hanem akár a Wikipediát, a Youtube-ot vagy szinte bármit, ahol ajánlásokat ad a keresőmotor. Ez segíthet abban, hogy olyan tartalmakat készíts, amikre valóban kíváncsiak a felhasználók.
- Habár, a felhasználók szívesen nézik az infografikákat, videókat és egyéb vizuális tartalmakat, a Google nem tudja megérteni őket. Azért, hogy sikeres legyen a keresőoptimalizálás egy ilyen tartalomnál is, kénytelen a készítő szöveget is írni hozzá, amit már tud értelmezni a keresőmotor. Így két legyet tud leütni egy csapásra.
- Vannak unalmas témák, amikről egyszerűen nehéz izgalmas cikkeket írni. Hogyan generálhatunk mégis forgalmat a honlapunkra? Váll-fülekkel: ezek olyan témák, amik érintik a kulcsszavunkat. Ez a technika kifejezetten jó, mert több szemszögből tudjuk vizsgálni a témát, a tartalom izgalmasabb lesz, több kattintást tudunk elérni, tehát megtörténik a keresőoptimalizálás.