Cégvezetők számára mindig is fontos kérdés volt az, hogy kik azok az emberek a vállalatnál, akikkel jó együtt dolgozni és kik azok, akikkel kevésbé. Mint ahogy az is, hogy mi okozza a feszültségeket és hogyan található meg az adott pozícióra a legmegfelelőbb ember, amikor kismillió jelentkező van az adott pozícióra?
Ezekre a kérdésekre többféle módon található válasz. A cégvezetők legtöbbször tapasztalat útján igazodnak el ebben a kérdésben, hiszen sok emberrel volt már dolguk, sokféle temperamentummal, emberi viselkedéssel, tehetséggel és tehetségtelenséggel kellett szembenézniük és egyszerűen érzékennyé vált idő közben a belső radarjuk arra, hogy ki milyen munkavállaló lesz.
De nem ez az egyetlen és legpontosabb módja annak, hogy felmérjük egy személy alkalmasságát, avagy alkalmatlanságát az adott pozícióra és a motivációs térkép az egyik olyan módszer, amely ebben hatalmas segítséget nyújthat.
Egyre népszerűbbek a különböző tréningek, melyek alkalmával egy szakember motivációs térkép segítségével felméri az alkalmazottak munka iránti attitűdjét, motiváltságat. A motivációs térkép egy 12 perc alatt kitölthető kérdőív, melyből kiviláglik, hogy az adott ember szívesen lát-e el egy adott feladatkört, milyen belső hajtóerő működteti, határozza meg őt a döntéseiben.
Egy jó munkáltató számára fontos, hogy az alkalmazottai hogyan érzik magukat a feladatkörükben, szeretnék, ha boldogabbak, kiegyensúlyozottabbak lennének, egymással is jobban kijönnének, illetve ő is meg szeretné köztük találni azt, aki agilisabb. A motivációs térképek ezt jól szolgálják, segítenek az eltájékozódásban a munkavállalók között, majd pedig abban is, hogy jól menedzseljük őket.