Népszerűek az online játék webáruházak

A teljes magyar játékpiac éves forgalma nagyjából 35 milliárd forintra tehető. Azaz ennyit költenek a magyar háztartások és közületek játékokra. Ebben a számban a videojátékok nem, hanem csak a hagyományos játékok szerepelnek.

Bár a forgalom döntő részét a háztartások adják, nem szabad elfelejteni, hogy ezen a piacon jelen van az állami szektor is mint vásárló (óvodák, iskolák, gyermekotthonok, kórházak).

Bár a 2000-es évek elején a játékpiac teljes egészében offline volt, ma már az online játék webáruházak komoly piaci szereplőnek tekinthetőek. Szakértői becslések szerint a piac nagyjából 20%-át már az online értékesítés teszi ki.

Ahogy más piacokon, úgy itt is vannak nagy szereplők. A legnagyobb online játékbolt a jateknet.hu, amely nagyjából 2 milliárdos forgalmat bonyolított le a 2015-ös évben.

Az online játékpiac fejlődését mutatja, hogy a nagy szerepelők mellett megjelentek a szakosodott kisebb webáruházak is. A vesszoparipa.hu kifejezetten fajátékok kereskedelmével foglalkozik, de vannak olyan szereplők ahol például csak társasjáték, vagy éppen kizárólag zöld, azaz környezetvédelmi témájú játékok vásárolhatóak meg.

A piaci trendek teljesen egyértelműek, a jövőben az online piac további térhódítása várható az offline kereskedelem kárára. 2013-ban például minden harmadik webáruháznak 50%-kal nőtt a forgalma. Ha nem is ennyire meredeken, de ez a piaci trend fog folytatódni a jövőben is a játékpiacon is.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.