Idézetes vászonképek – Új trend?

Bizonyára nem számít újdonságnak az, hogy az utóbbi 2-3 évben nagyon népszerűvé váltak a falakon hagyott stílusos mottók vagy idézetek, melyek visszaadják egy család stílusát, megmutatják célkitűzéseiket, életérzéseket vagy különféle ideológiákat tükröznek. Gondolatokat ébresztenek az emberekben, akik az ajtón belépnek. A néhány évvel ezelőtt elindított idézetes mánia mai napig él és egyre népszerűbb Magyarországon is. Az amerikaiak először falmatrica formájában valósították meg az ösztönző idézetek felvitelét a falra. Ezt követően új trend született Európa államaiban is, különösen kedveltek voltak ezek a falmatricás idézetek a brit, német és francia otthonokban, majd hódítani kezdtek a skandináv országokban is, végül most Közép-Európában „szedik” újabb rajongóikat. A falmatricás megoldások mellett most hódítanak az idézetes vászonképek is, így hát úgy néz ki, új trendje lesz a lakberendezésnek hazánkban is. A vászonképeken található idézetek stílusa, mondanivalója, karaktere igen csak változó, sok esetben idegen nyelven – leggyakrabban angolul –, de nem utolsó sorban az ízes magyar nyelven csendülnek fel a sokatmondó szavak. A kis és nagy betűk, a félkövér vagy dőlt megoldások is hangsúlyossá tehetnek mondatokat, mondatrészeket vagy kulcsszavakat. Ettől válik egy idézetes vászonkép örökérvényű igazsággá. Olyan, mintha egy kínai szerencse süti idézetét fogadnánk meg és követnénk, mutatván és tanítván erre környezetünket, vendégeinket, barátainkat, ismerőseinket is. Bátran adhatunk ilyen vászonfotót ajándékba is, hiszen a bölcsesség eme megfogható formája emlékezetes és hangsúlyos ajándékká válhat. Egy amerikai közvéleménykutatás alapján kiderült, hogy 10.000 vászonkép vásárlóból minden negyedik ember idézetes vászonképet választana otthona falára, sőt mi több, legtöbben az előteret és a nappalit céloznák meg arra, hogy a sokatmondó idézet valamelyik falon díszelegjen. Az idézetes vászonképeket választó megkérdezettek ezen felül 28%-ban házi szabályzatot (House Rules) vett vagy venne, legyen az vicces vagy meghitt. Néhány százalékkal kevesebben, pontosabban 24% azt véli, hogy a pár soros mottók a befutók. Az „Ebben a lakásban” (In this House) típusú írásos összegzést is nagyon sokan kedvelik az amerikai vásárlók közül, összesen 21% választott vagy választana ilyen idézetes vászonképet. Magyarországon is hasonló arányban vásárolnak feliratos vászonfotókat, melyeket az amerikaiaktól eltérően házi áldások és Istennek szóló fohászok palettái tarkítanak. Cégünk vászonfotói között is találhatók ilyen idézetes megoldások, érdemes ezeket is alaposabban szemügyre venni.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.